דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » כתר בשן – שיפור אסתטי ופונקציונלי

כתר בשן – שיפור אסתטי ופונקציונלי

כתר בשן

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

כתר בשן הוא מבנה דמוי כובע אשר מונח מעל שן פגומה או חלשה על מנת לשחזר את צורתה, גודלה, חוזקה והמראה האסתטי שלה. מדובר בטיפול שיניים פופולרי בישראל ובכל העולם, המציע מגוון רחב של יתרונות למטופלים. כתרים דנטליים עשויים מחומרים שונים ומגוונים כדוגמת חרסינה, קרמיקה, מתכת, זירקוניה ועוד, וניתן להתאים אותם כך שיתאימו לצבע, למרקם ולצורה של השיניים הסמוכות בפה. במאמר זה, נדבר על כתר בשן וכל מה שצריך לדעת לגבי הטיפול הפופולרי הזה. מהם היתרונות האסתטיים והתפקודיים של כתרים דנטליים וכיצד הם יכולים לשפר את בריאות הפה והחיוך שלכם? המשיכו לקרוא וגלו.

מה זה כתר בשן ומה המטרה שלו?

כתר בשן נקרא גם כתר דנטלי. מדובר בשחזור אסתטי ופונקציונלי של שן פגועה, רקובה, או שן שהוחלפה אחרי השתלת שיניים. כתר דנטלי מאפשר לכסות ולהגן על השן מפני פגיעה עתידית ומהווה שכבה חזקה, עמידה ואסתטית. הוא נועד להיראות ולהרגיש ממש כמו שן טבעית, ומסייע להגן על שאר החלקים הבריאים של השן. מטרתו העיקרית של כתר דנטלי היא לשחזר את החוזק, הגודל, הצורה והמראה של השן הפגועה. הוא יכול גם לסייע במניעה של נזק נוסף על ידי הגנה על החלקים הבריאים בשן מפני עששת או שבר עתידי. מעבר לכך, כתרים דנטליים יכולים לשמש גם רק למטרות קוסמטיות ואסתטיות, מעבר לשיפור הפונקציונלי, בזכות היכולת שלהם לשנות ולשפר את הצבע או הצורה של השן באופן משמעותי. הכתר משקם ומכסה את כל החלק הגלוי של השן ועוזר לשפר ולשחזר את הצורה, הגודל והעמידות שלה. הוא מגן על השן לטווח הארוך ומונע נזק נוסף, עם שיפור מקצה לקצה. 

מהם היתרונות של שימוש בכתרים דנטליים?

כתרים לשיניים הם טיפול שיניים פופולרי ואהוב במיוחד בשנים האחרונות, עם דור האינסטגרם והסלפי. רוב הסלבריטאים ועוברים טיפולי הצמדת כתרים לשיניים ונהנים מחיוך נוצץ מאוזן לאוזן. היתרונות של כתר בשן הם רבים, בעיקר בזכות כך שהוא מאפשר לשקם את התפקוד ואת המראה האסתטי של שיניים פגועות או שהושתלו. שימוש בכתרים דנטליים מלווה היום במגוון של יתרונות. ריכזנו עבורכם את המרכזיים שבהם:

אסתטיקה משופרת

כתרים דנטליים יכולים לעזור לשחזר את המראה הטבעי של השיניים שלכם ואף לשדרג אותו לאטרקטיבי יותר מאי פעם. הכתרים מאפשרים לכסות את כל הפגמים האסתטיים שהיו על גבי השן או השיניים כמו שינוי של צבע, סדקים, שברים קטנים ופגמים אסתטיים אחרים אשר עשויים להשפיע על המראה והאטרקטיביות של החיוך שלכם. הכתר יכול להגיע בכל גוון שתבחרו בהתאם לשיניים הסמוכות, אך במידה ותבחרו לטפל בכל השיניים בכתרים תוכלו לבחור בגוון שתרצו. הכתרים הדנטליים המיוצרים היום הם בעלי רמת אסתטיקה גבוהה ומראה טבעי.

פונקציונליות משופרת

מעבר לאסתטיקה מרשימה ושיפור במראה החיצוני, כתרים דנטליים יכולים גם לשפר את הפונקציונליות של השיניים שלכם בפה בכמה רמות. הם מסייעים לשחזר את יכולת הלעיסה והדיבור התקינים, שכן מדובר בשכבת הגנה חזקה ועמידה במיוחד. כמו כן, כתר בשן עוזר למנוע נזק או ריקבון נוספים בעתיד ומגן על השן לטווח הארוך. כתרים דנטליים עשויים מחומרים עמידים ואיכותיים ונועדו לעמוד בכוחות הנשיכה והלעיסה החזקים בפה ויכולים להחזיק מעמד למשך שנים רבות עם טיפול נכון והתמדה בהיגיינת פה טובה. כמו כן, כתר בשן מספק שכבת הגנה איכותית על פני השיניים מפני נזקים. הוא מונע מהצטברות של חיידקים מזיקים לחדור לשכבות השן הפנימיות ולגרום לבעיות נוספות. 

מהם הסוגים של כתרים דנטליים שקיימים היום?

ישנם סוגים שונים של כתרים לשיניים בהם נעשה היום שימוש במרפאות לאסתטיקה דנטלית. החומר ממנו הכתר יהיה עשוי תלוי במיקום של השן, בכמות הנזק שנגרם לה ובהעדפות האסתטיות של כל מטופל ומטופלת. החומרים הנפוצים ביותר עבור כתרים דנטליים הם בעיקר זירקוניה, קרמיקה, מתכת וסוגים של זירקוניה או חרסינה מאוחה למתכת. לכל סוג של כתרים דנטליים מערך יתרונות וחסרונות משלו, כאשר הוא יתאים למטופלים שונים במצבים שונים. הסוגים הנפוצים ביותר כוללים:

כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה הם אחת הבחירות הפופולריות ביותר ומתאימה בעיקר עבור אנשים אשר מעוניינים בשיקום שיניים מלא במראה טבעי. הכתרים הללו עשויים מחומר קרמי חזק ועמיד דמוי יהלום, אשר מתאים לצבע ולמרקם של שיניים טבעיות.

כתרי חרסינה

כתרי חרסינה דומים לכתרי זירקוניה אך עשויים מסוג אחר של חומר קרמי. הם גם אסתטיים ביותר ונחשבים לבחירה אהובה על ידי רבים. בדומה לכתרי זירקוניה, ניתן להתאים אותם לצבע ולצורה של השיניים הטבעיות שלכם.

כתרי מתכת

כתרי מתכת עשויים מסגסוגות מתכת שונות, כגון זהב, ניקל או כרום. הם עמידים במיוחד ויכולים לעמוד בכוחות הנשיכה והלעיסה החזקים בפה. עם זאת, הם לא נחשבים ליפים או אטרקטיביים מבחינה אסתטית, בייחוד בהשוואה לכתרי החרסינה או הקרמיקה.

כתרים מאוחים למתכות

כתרים אלו עשויים מציפוי של זירקוניה או חרסינה אשר מאוחה למתכת, מה שמוזיל את העלויות שלהם והופך אותם לנגישים יותר. הם פחות יקרים מכתרי חרסינה או קרמיקה טהורים, אך עשויים שלא להיות עמידים לאורך זמן ולכן לא נחשבים לבחירה הטובה ביותר עבור מטופלים שמחפשים לשפר את השיניים שלהם לטווח הארוך.

לסיכום

כתרים דנטליים מסייעים לשפר את המראה שיניים דהויות או לא אסתטיות, ומאפשרים להעניק למטופלים חיוך בהיר ואחיד יותר בכל מצב. הם מסייעים גם לסגור את כל המרווחים בין השיניים ולשפר את יכולת הנשיכה והלעיסה בפה. כתר בשן הוא בחירה נהדרת עבור אלו מכם המעוניינים לשפר את אסתטיקת הפה והפונקציונליות של השיניים כאחד, ולהשתדרג בשיניים יפות, לבנות וישרות עם יכולת לעיסה חזקה.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים