דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » השתלת שיניים ביום אחד – איך זה עובד?

השתלת שיניים ביום אחד – איך זה עובד?

השתלת שיניים

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

טיפול השתלת שיניים ביום אחד הוא הליך חדשני המעניק פתרון יעיל למצבים של מחסור בשן אחת או יותר. בעבר, היה צורך בביצוע השתלת שיניים במספר שלבים. היום לעומת זאת, ניתן לבצע את הטיפול בפעם אחת ולצאת ממרפאת השיניים עם חיוך נוצץ וקורן, מלא בשיניים לבנות ומרשימות במיוחד. השיטות בהן הטיפול מתבצע השתדרגו עם השנים ועם התקדמות הטכנולוגיה בתחום רפואת השיניים והאסתטיקה הדנטלית. בזכות כך, אפשר לבצע את כל השלבים הדרושים להשתלת שיניים בפעם אחת בודדה, מבלי שתצטרכו לחזור לכיסא של רופא השיניים לסבב טיפולים נוסף. ההליך מתבצע בהרדמה מקומית ואינו כרוך בכאבים, לאחריו ניתן לצאת עם סט שיניים חדש ומרשים במיוחד.

אז למי טיפול השתלת שיניים ביום אחד מתאים? באילו שיטות ניתן לבצע אותו? לאיזו תוצאה סופית אפשר לצפות אחרי ההליך? המשיכו לקרוא וגלו, כל התשובות כאן.

למי מתאים טיפול השתלת שיניים יום אחד ובמה זה תלוי?

על מנת שתוכלו להיות בטוחים שגם אתם מועמדים מתאימים עבור טיפול השתלת שיניים ביום אחד, לפני הכל מומלץ לפנות לרופא שיניים מומחה ברפואת חניכיים או כירורגיה פה ולסת. הוא יכול לבצע עבורכם אבחון מדויק ולבנות עבורכם יחד עם הרופא המשקם את תוכנית הטיפול האידאלית ביותר, שתעניק לכם את המענה המדויק והמיטבי ביותר למצב השיניים שלכם. כדאי לזכור כי בסופו של דבר מדובר בטיפול דרמטי ובעל תוצאות כמעט בלתי הפיכות לפה ולשיניים. הוא מאפשר לשפר את מראה השיניים ל-100% בהליך חדשני אחד.

השתלות שיניים ביום אחד מבוצעות בשיטות חדשניות ומאפשרות למטופלים שעוברים את ההליך לקבל את הפתרון הטוב ביותר, עם סט שיניים חדשות, לבנות וישרות בבת אחת. במקרים רבים, הטיפול יכלול גם פרוצדורות כירורגיות כמו עקירות שיניים, לכן חשוב להיוועץ תחילה עם הרופא המומחה. על מנת שתוכלו להבטיח שהטיפול יתבצע בצורה הטובה ביותר, חשוב לבחור במרפאת שיניים מקצועית המונה צוות רופאים המתמחים בכירורגיית פה ולסת, וכן רופאים מנוסים בשיקום הפה ובשיניים. אֶסתֵטִיקָה.

ולמי הטיפול לא מתאים?

השתלת שיניים ביום אחד דורשת נפח גדול יחסית של עצם, עם רמת צפיפות גבוהה. שיטה חדשנית זו עשויה שלא להיות מומלצת במיוחד עבור אנשים הסובלים ממחלות כרוניות שונות, כגון מחלות לב, סוכרת לא מאוזנת, מחלות חניכיים, חריקת שיניים ואנשים עם מצבי מחסור בעצמות.

מהן השיטות לביצוע השתלת שיניים ביום אחד?

הליך השתלת שיניים של יום אחד מתבצע במסגרת יום טיפול בודד במרפאת השיניים. ניתן לבצע את הטיפול במספר טכניקות שונות, בהתאם לבחירת המרפאה ולמצב השיניים של המטופל המיועד לעבור את ההליך. טיפול השתלת שיניים ביום אחד מתבצע באחת או יותר מהשיטות שריכזנו כאן עבורכם.

השיטות הקיימות להשתלת שיניים ביום אחד הן:

השתלת שיניים מיידית

את הליך השתלת השיניים של יום אחד ניתן לבצע באותו היום על ידי עקירת השן או השיניים בהן ישנה בעיה, והתקנת שתלים דנטליים. עם הזמן השתלים נכנסים עמוק יותר לתוך החניכיים ובסופו של דבר החניכיים מכסות אותה. היתרון בשיטה ייחודית זו הוא קיצור משמעותי של זמן ההמתנה בין עקירת השיניים להשתלת השיניים.

העמסת שיניים זמנית

בשיטה זו מתבצעת באותו היום התקנת שתלים דנטליים ובניית כתרים זמניים באזורים המיועדים לכך. שיטה חדשנית זו מהווה פתרון אסתטי יעיל ומתאימה לשימוש בעיקר באזור החלק הקדמי של הלסת העליונה, בשיניים הבולטות ביותר. מספר חודשים לאחר ההליך, תידרש הסרת הכתרים הזמניים והתקנה חדשה של כתרים קבועים.

השתלת שיניים מלאה

במסגרת שיטה זו מבצע הרופא המומחה עקירת השיניים אותה יש להסיר במידת הצורך. הוא מתקין את השתלים הדנטליים באזורים החסרים ובונה שיקום קבוע או נשלף. הטיפול מצריך בדיקת התאמה ראשונית והוא מתאים לרוב במקרים בהם יש צורך בשיקום קשת שיניים שלמה, כלומר כל השיניים בלסת העליונה או התחתונה בפה.

מה ההבדל בין השתלת שיניים ביום אחד לבין השתלת שיניים רגילה?

השתלת שיניים רגילה או קלאסית מתבצעת באמצעות השתלת שתל בודד או מספר שתלים דנטליים לצורך שיקום הלסת. הרופא מחדיר את השתל כך שיישאר יציב בתוך העצם, מה שנקרא “יציבות ראשונית”, או אחיזה מכנית של השתל בעצם. עם הזמן לאחר ההליך, השתל מאבד את יציבותו המכנית ומפתח סוג של יציבות ביולוגית, הידועה גם כאוסאואינטגרציה. כחלק משיטת הטיפול הקלאסית, תקופת ההמתנה לריפוי ביולוגי ולקליטה של ​​שתלים דנטליים נמשכת זמן רב יחסית, בין 3 ל-6 חודשים. לעומת זאת, כאשר מדובר בטיפול השתלות שיניים ביום אחד, בשיטה ייחודית וחדשנית זו, ניתן לבצע העמסה מיידית של השתלים הדנטליים כבר בשלב הראשוני של היציבות המכנית. השיטות החדשניות מאפשרות לתת מענה אולטימטיבי לכל מצב כאשר המטופל מגיע עם כל בעיה וניתן לתקן אותה בהליך אחד.

לאיזו תוצאה ניתן לצפות לאחר השתלת שיניים ביום אחד?

השתלת שיניים היא תהליך מורכב הדורש מיומנות ומקצועיות ללא פשרות. על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר מההליך, יש צורך קודם כל לבצע התאמה טובה ונכונה של השתלים הדנטליים שלכם. ההתאמה מתבצעת על ידי רופא שיניים מומחה או כירורג פה ולסת מקצועי ומנוסה, במרפאת שיניים או מרפאה לאסתטיקה דנטלית. התוצאה הסופית המתקבלת מטיפול השתלת שיניים ביום אחד היא בהחלט מרשימה. השיטות המתקדמות והחדשניות בהן מתבצע ההליך מאפשרות להגיע למרפאת השיניים בכל מצב ולצאת ממנה עם מערכת שיניים מרשימה וחיוך קורן.

In conclusion

בעבר, במידה והייתם זקוקים להשתלת שיניים, היה עליכם להמתין תקופות זמן ארוכות בין טיפול לטיפול, לעיתים אפילו חצי שנה שלמה או יותר. היום, התקדמות הטכנולוגיה בתחום רפואה השיניים והאסתטיקה הדנטלית מאפשרת להעניק למטופלים מגוון פתרונות שונים ויעילים למצבים של שיניים חסרות. הטיפול מאפשר להיכנס למרפאה בכל מצב ולקבל פה מלא שיניים לבנות, נוצצות ומרשימות.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים