דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » כמה עולה כתר לשן – כל מה שרציתם לדעת

כמה עולה כתר לשן – כל מה שרציתם לדעת

כמה עולה כתר לשן

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

כתרים לשיניים הם ציפויים עמידים וחזקים המתאימים באופן אידאלי למראה השיניים הטבעיות בפה שלנו. מטרתם לכסות את השיניים בשכבה חזקה ועמידה בעלת מראה אסתטי וצורה משופרת. קיימים סוגים שונים של כתרים לשיניים כמו זירקוניה, חרסינה, אימקס, כתרים יצוקים ועוד, כאשר כל סוג יכול להתאים למצבים ולמטופלים שונים. אבל כמה עולה כתר לשן? ובכן, התשובה לא חד משמעית. המחיר עבור כתרים לשיניים משתנה ונע בטווח עלויות רחב יחסית הנקבע בהתאם למספר פרמטרים שונים. במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי לגבי כתרים לשיניים, העלויות שלהם ומה קובע את המחיר.

מהם כתרים לשיניים ולמה הם משמשים?

כתרים לשיניים נקראים גם כתרים דנטליים ומשמשים בעיקר לכיסוי ושיקום של שיניים טבעיות שסבלו מטראומה, שבירה או ריקבון השן בעקבות עששת. כתר לשן מספק שכבה חלופית ועמידה על גבי השן, תוך שמירה על הגודל, החוזק והמראה שלה בהתאמה מדויקת למראה והצורה של שאר השיניים הטבעיות בפה. בנוסף, כתרים לשיניים משפרים את בריאות הפה הכללית והמראה האסתטי של החיוך בכמה רמות. הם מהווים דרך מצוינת לשפר את המראה והצבע של שיניים מוכתמות או לשם כיסוי של שתלים דנטליים. הכתרים מיוצרים באמצעות חומרים שונים כגון חרסינה, זירקוניה, סגסוגות מתכת ועוד חומרים עמידים. את הכתרים ניתן להתאים באופן אישי לכל מטופל ומטופלת לקבלת התוצאות המיטביות ועם טיפול נכון הם מחזיקים שנים.

קרוב מאוד על כתר שיניים מזכוכית.
רופא שיניים מומחה מדגים את הצבת הכתר שיניים בזהירות.

כתרים דנטליים מודבקים על גבי השיניים באמצעות דבק דנטלי מיוחד שעורבב עם אבקה מתאימה, ומוצמדים לשיניים באופן קבוע על ידי קרני לייזר במכשור חדשני. היום אפשר ליהנות משיניים יפות, ישרות ולבנות בטיפול אחד, עם כתרים לשיניים בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת.

מי זקוק לכתרים לשיניים ובאילו מקרים?

השתלת עצם בחניכיים מחיר
מגוון חומרים לכתרי שיניים מציג אפשרויות להעדפות המטופל.

השיניים הקבועות שלנו בפה נתונות לשינויים רבים במהלך החיים. ריקבון מעששת, דלקות חניכיים, שבירה, טיפולי שורש, עקירות, ועוד מצבים שונים. כתר לשן הוא הפתרון היעיל ביותר למצבים אלו ומקרים של שיניים פגועות, שבורות, מוכתמות או חסרות ומותאמים באופן אישי לכל מטופל/ת. מטרתם המרכזית של הכתרים הדנטליים היא לשקם שיניים חלשות או להוות תחליף לשיניים לאחר טיפולי שורש עמוקים וניתוחי השתלת שיניים. הכתרים מיוצרים בטכנולוגיות חדשניות ומסייעים לשחזר את המראה הטבעי של השן לפני שהיא נפגעה.

אילו סוגים של כתר לשן פופולריים היום?

אנשים שונים יבחרו בסוגים שונים של כתרים דנטליים. כתר לשן הוא ללא ספק הפתרון הטוב והיעיל ביותר למגוון מצבים שונים ואחד היתרונות הבולטים ביותר שלו הוא שניתן להתאים אותו לכל מטופל ומטופלת בייצור אישי. סוג הכתר האידאלי ביותר עבורכם יותאם אישית בפגישת הייעוץ המקצועית שלכם עם הרופא המומחה וצוות הקליניקה או המרפאה המטפלת. לפני ביצוע הטיפול תתבקשו לעבור צילומים ובדיקות מקדימות שיקבעו את המידה, הגודל, הצורה והצבע של הכתר שלכם, כך שיתאים לכם במדויק.

אמנות בפעולה: טכנאי שיניים חוצב כתר סרמיקה.
טכנאי שיניים בודק שיניים של מטופל עם כתר זמני.

כמה סוגים פופולריים של כתר לשן הם

זירקוניה

כתרי זירקוניה מיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות ועשויים מחומר עמיד במיוחד דמוי יהלום הנקרא זירקוניום. תכנון הכתרים הללו מתבצע ברמת דיוק מרבית על ידי הדמיה ממוחשבת ברמה הגבוהה בתחום. מידת האיכות והמראה האסתטי של כתרי זירקוניה היא בהחלט בלתי מתפשרת והם נחשבים לכתרים המרשימים ביותר, בדומה לאלו שיש לכל הסלבריטאים. עם כתר לשן העשוי זירקוניה תיהנו מחיוך נוצץ ויפה בהליך מתקדם. אז כמה עולה כתר לשן העשוי זירקוניום? ובכן, נגיד שהמחיר הגבוה שלו ללא ספק תואם את השיפור הדרסטי והתוצאה המרשימה שהוא מעניק.

חרסינה

חרסינה נחשבת לאחד החומרים המבוקשים בייצור כתרים דנטליים בעיקר בזכות רמת העמידות הגבוהה והמראה הטבעי שלהם. כתרי חרסינה הם בחירה פופולרית בקרב מטופלים רבים בארץ ובעולם שכן הציפוי משפר את המראה האסתטי של השיניים וגורם להן להיראות לא פחות ממושלמות. בזכות התקדמות הטכנולוגיה בתחום ציפויי השיניים היום אפשר להתאים את הצבע של הכתרים לצבען הטבעי של השיניים הסמוכות בפה וליהנות מחיוך מרשים ומשופר במראה טבעי. הכתרים משתלבים באופן אידאלי בפה ומעניקים מראה של שיניים בריאות ואטרקטיביות.

אימקס

כתר לשן מסוג אימקס (EMAX) הוא סוג ייחודי של כתרים דנטליים, המיוצר מחרסינה דחוסה בתנאי לחץ גבוהים ובשילוב של זכוכית באחוז גבוה. תהליך הדחיסה והעיבוד החדשני של החומר מאפשר להעניק לו חוזק ועמידות. המחיר של כתרים לשיניים מסוג זה בדרך כלל יחסית גבוה בגלל הטכנולוגיה הייחודית אתה הם מיוצרים. כתרי אימקס מתאימים לשימוש בעיקר בשיניים הקדמיות שכן הם עמידים, אסתטיים ומגיעים במגוון גדול של גווני צבע ושקיפות. אפשר להתאים אותם למראה השיניים הטבעיות וליהנות מחיוך משופר ואסתטי במראה טבעי.

מה משפיע על העלויות של כתר לשן?

כתרים לשיניים מאפשרים למטופלים בארץ ובעולם ליהנות מחיוך יפה ומרשים בהליך חדשני וטכנולוגיות מתקדמות. הכתרים מעניקים כיסוי מיטבי לכותרת השן, ופיזור אידאלי של כוחות הלעיסה המופעלים על גבי השיניים. כמה עולה כתר לשן תלוי במגוון פרמטרים ומשתנים בהתאם לגורמים שונים. בין הגורמים המשפיעים על המחירים נמנים בעיקר סוג הכתר, שיטות הטיפול, כמות הכתרים הדרושה, מצב הפה והלסת של המטופל/ת, מידת המומחיות של הרופא המטפל, המוניטין של הקליניקה ועוד. 

סוגי כתרים לשיניים
פתרונות שיניים מקיפים: אפשרויות כתרים הותאמות לצרכים האישיים.

אז כמה עולה כתר לשן ב-2023?

טווח המחירים של כתרים לשיניים משתנה בהתאם לפרמטרים השונים שציינו ועוד גורמים רבים. התשובה לשאלה כמה עולה כתר לשן תהיה שונה בכל קליניקה ומרפאה בהתאם למצב האישי של כל מטופל ומטופלת. לצד זאת, ישנו טווח עלויות שהמחירים עבור כתר בשן נעים בו, מה שיכול לעזור לכם לאמוד את המחיר הסופי שאתם צפויים לשלם. כתרים לשיניים נעים בין 1,500 ש”ח ל-3,500 ש”ח בדרך כלל. לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית גשו לקליניקה ולרופא המומחה שלכם.

עלויות כתר שיניים ברחבי העולם

מדינהטווח המחיר הממוצעאפשרויות חומרמשך הטיפולהיכולת הדרושה
טורקיה150$ – 300$פורצלן, מתכת1-2 ביקוריםמנוסה
ארצות הברית800$ – 2,500$פורצלן, קרמיקה2-3 ביקוריםמומחה
הממלכה המאוחדת400£ – 1,500£פורצלן, זהב2-3 ביקוריםמומחה
הודו100$ – 400$קרמיקה, זירקוניה1-2 ביקוריםמיומן
מקסיקו200$ – 800$פורצלן, מתכת1-2 ביקוריםמנוסה
ישראל₪1,000 – ₪4,000פורצלן, זירקוניה1-2 ביקוריםמומחה

לאור מאמר זה

כתרים לשיניים מיוצרים מחומרים עמידים וחזקים כמו חרסינה או מתכת כדי לספק איכות מקסימלית ויכולת לעיסה טובה. הם מהווים את הפתרון המיטבי ביותר למקרים של שיניים פגועות, מוכתמות, שבורות או חסרות. כתר לשן מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטופלת ומודבק על גבי השן הטבעית במטרה לשמר אותה ולהגן עליה מפני נזקים עתידיים. העלויות של כתרים לשיניים נעות בטווח מחירים רחב יחסית ומשתנות בהתאם למגוון גורמים. הכתרים מעניקים מראה אסתטי משופר ומחזיקים מעמד למשך שנים ארוכות עם טיפול נכון, ולכן אם אתם מעוניינים לשפר את מראה ובריאות השיניים שלכם, כתרים דנטליים הם הפתרון האידאלי עבורכם.

שאלות נפוצות:

מספר גורמים חשובים משפיעים על העלות של הכתרים הדנטליים. בין הגורמים העיקריים נמנים בעיקר החומר ממנו הכתר עשוי, מיקום המרפאה או הקליניקה, רמת המומחיות של רופא השיניים, מורכבות המקרה וכל טיפול נוסף בו יש צורך, כגון טיפול שורש וכדומה.

ישנם סוגים שונים של כתרים דנטליים בהם נעשה היום שימוש. הפופולריים ביניהם הינם כתרי חרסינה מלאה, כתרי זירקוניה, כתרי חרסינה או זירקוניה מאוחים למתכת, וכתרי מתכת מלאה מסוג זהב, פלטינום או כסף. לכל סוג יש טווח עלויות משלו, כאשר בדרך כלל כתרי חרסינה וזירקוניה הם יקרים יותר.

ביטוח רפואי דנטלי יכול לספק לרוב כיסוי לכתרים לשיניים, אך היקף הכיסוי יכול להשתנות בהתאם לתכנית הביטוח שלכם. חשוב לעיין בתנאי הפוליסה שלכם ולדבר עם מרפאת השיניים שלכם כדי להבין את הפרטים של הכיסוי שלכם וכיצד להפעילו.

כן, המיקום הגיאוגרפי של מרפאת השיניים שלכם יכול להשפיע על העלות של הכתר שיניים. המחיר אשר המרפאה תגבה עבור הטיפול יכולים להשתנות בהתאם לגורמים כמו יוקר המחיה באזור, התחרות בשוק המקומי והוצאות ספציפיות לאזור ולמדינה (ישראל בהשוואה לחו”ל למשל).

החומר המשמש לכתר לשיניים משפיע באופן משמעותי על העלות שלו וכמובן גם על האיכות שלו. כתרי חרסינה וזירקוניה נוטים להיות יקרים יותר בשל תכונותיהם האסתטיות ועמידותם הגבוהה. כתרי מתכת כגון זהב או כסף עשויים להיות חסכוניים יותר אך המראה שלהם פחות אסתטי.

לרמת הניסיון והמומחיות של רופא השיניים ישנה השפעה שיכולה לשנות את העלות הכוללת של הטיפול. רופאי שיניים מיומנים ומומחים עשויים לגבות עמלות גבוהות יותר על סמך המוניטין הגבוה שלכם, כישוריהם ואיכות עבודתם.

במקרה הזה בהחלט כן, אם שן אחת או כמה שיניים שלכם ידרשו טיפולים נוספים כמו טיפול שורש לפני הנחת הכתר, הדבר יכול להגדיל את העלות הסופית. מורכבות המקרה שלכם וכל ההליכים הדרושים לפני הכתר יכולים גם הם להשפיע על המחיר.

למרות העלויות הנדרשות בתחילת הטיפול, כתרים דנטליים, יכולים לספק לכם חיסכון משמעותי בעלויות בטווח הארוך. הכתרים מגנים ומשמרים את השן הפגומה, ובכך מאפשרים לכם להימנע מטיפולי שיניים נרחבים ויקרים יותר בעתיד.

העלות של כתר לשן יכולה להשתנות בהתאם לגורמים השונים עליהם דיברנו כאן, אך בממוצע היא נעה בין 1,500 ל-3,500 ש”ח לכתר בודד. המחיר הסופי מושפע מגורמים שונים ולכן יש לדון עם רופא שיניים מומחה בקליניקה מקצועית. רופא השיניים שלכם יבצע הערכה מדויקת של השיניים שלכם, יערוך את כל הצילומים הדרושים ויעניק לכם הצעת מחיר מותאמת אישית.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים