דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » סוגי כתרים לשיניים – המדריך המלא

סוגי כתרים לשיניים – המדריך המלא

סוגי כתרים לשיניים

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

ברוכים הבאים למדריך המקיף על הסוגים השונים של כתרים דנטליים הזמינים לשיפור בריאות הפה והמראה שלך. כשמדובר בשיקום שיניים פגועות או רקובות, הבחירה הנכונה של הכתר יכולה לעשות הבדל משמעותי. מחומרים שונים ועד לעמידות, אסתטיקה ופונקציונליות, יש מגוון רחב של אפשרויות לשקול. במדריך זה, נתעמק בעולם הכתרים הדנטליים, נשפוך אור על היתרונות והחסרונות של כל סוג, ונעזור לך לקבל החלטה מושכלת התואמת באופן מושלם עם הצרכים וההעדפות הדנטליות שלך.

 

מהם כתרים דנטליים ולמי הם מתאימים?

כתמים דנטליים הם שיקומים דנטליים מגוונים השואפים לשמור ולשפר את הפונקציונליות והאסתטיקה של שיניים פגועות או מחוללות. הם נקראים גם קפסולות דנטליות והם כיסויים במידה אישית שמכסים את החלק הנראה של השן מעל קו החניכיים. הם משתפרים את הצורה, הגודל והחוזק של השן בעודם משפרות את המראה שלה. כתמים דנטליים מתאימים לאנשים עם שיניים פגועות מהולכות, מסדרות או מחולשות, וגם לאלה שמחפשים שיפורים קוסמטיים כמו שינוי צורת או צבע השן. בין שיש לכם שן פגועה אחת או כמה בצורת שיקום, כתמים דנטליים יכולים לספק פתרון עמיד ובמראה טבעי, ולוודא שבריאות הפה והביטחון שלכם יישמרו בצורה הטובה ביותר.

כתרים דנטליים יפים לחיוך ללא רבב - כתרים לשיניים באיכות גבוהה לתוצאות מתמשכות.
כתרים דנטליים יפים לחיוך ללא רבב – כתרים לשיניים באיכות גבוהה לתוצאות מתמשכות.

אילו סוגי כתרים לשיניים פופולריים כיום?

בנופש תמידי של טיפוח דנטלי, מספר רב של סוגי כתמי שיניים הרוויחו פופולריות בזכות היתרונות והיישומים המגוונים שלהם. כתמים מפורצלן נחפשים בזכות המראה הטבעי שלהם, המשתלב באופן מושלם עם השיניים הסמוכות. אם עמידות היא העדיפות, כתמים ממתכת, נצרכים בעיקר מתרכובות כגון זהב או כסף, מציעים עמידות לאורך זמן. לאלה שמחפשים איזון בין אסתטיקה ועמידות, כתמי מפורצלן-מוצק למתכת (PFM) משלבים את המראה החיידקי של הפורצלן עם החוזק של המתכת. כתמי זירקוניה, הידועים בעמידותם המעולה ובטבעונותם, גם עלו לפנים. אלה הם מתאימים להעדפות האישיות ולתנאים הדנטליים המסוימים, ומציינים את החשיבות של הייעוץ עם רופא שיניים כדי לקבוע את סוג הכתם האידיאלי לצרכים הייחודיים שלכם.

ריכזנו עבורכם פירוט לגבי סוגי כתרים פופולריים לשיניים המשמשים כיום:

כתרי חרסינה לשיניים

החרסינה היא חומר עמיד בגוון לבן המשמש מזה עשורים ברפואת השיניים. כתרי חרסינה לשיניים עשויים מחרסינה בלבד ולא כוללים שימוש במתכות כאלו ואחרות. בשל כך, הם מאפשרים להעניק תוצאה אסתטית ברמה גבוהה. לביצוע ההליך נדרשת השחזה של החלק העליון של השן, אשר דורשת מיומנות רבה מצד הרופא וטכנאי השיניים. בחרסינה משתמשים הן ככתרים לשיקום שיניים והן לציפוי שיניים מטעמים אסתטיים בלבד. אפשר ליצור כתר מחרסינה מלאה או לצרף כתר חרסינה לבסיס מתכת או בסיס העשוי מחומר אחר. כתר חרסינה נחשב לאחד מסוגי הכתרים האסתטיים ביותר (לצד כתרי זירקוניה), בעיקר מכיוון שהצבע והשקיפות שלו דומים לאלו של השיניים הטבעיות.

הפוך את החיוך שלך עם כתרים דנטליים - כתרים מותאמים אישית להתאמה מושלמת ואסתטיקה.
הפוך את החיוך שלך עם כתרים דנטליים – כתרים מותאמים אישית להתאמה מושלמת ואסתטיקה.

כתרי זירקוניה 

זירקוניה הינו חומר טבעי אשר דומה למתכת בחוזק שלו, אך איננו מכיל מתכת, ועשוי מחומר קרמי קשיח דמוי יהלום מלאכותי, הנקרא זירקוניום. ברפואת שיניים זירקוניה משמשת בתור תחליף טבעי למתכת, והיא מגיעה בצבע לבן עמום ומעט שקוף, המדמה את צבען הטבעי של השיניים באופן המיטבי ביותר. משתמשים בכתרי זירקוניה בדרך כלל לקבלת גשרי שיניים קדמיות בעלי מראה אסתטי ברמה גבוהה. הכתרים הדנטליים מסוג זה לא מחייבים שימוש בבסיסי מתכת על מנת שיהיו מספיק חזקים בשביל לעמוד בכוחות עצמם בפה, מה שהופך אותם ליעילים ועמידים ביותר. הם נחשבים לסוגי הכתרים היוקרתיים ביותר לשיניים ולאלטרנטיבה האסתטית האולטימטיבית. 

הזירקוניום בעל תאימות ביולוגית גבוהה עם גוף האדם והחומר לא מגרה את החניכיים, בשונה מאפשרויות אחרות של סוגי כתרים לשיניים שקיימות היום. החומר חזק ועמיד לאורך שנים, ומאפשר קבלה של תוצאה אסתטית אידאלית לטווח הארוך. כמו כן, אפשר להתאים את הצבע של כתרי הזירקוניה באופן מדויק לצבען המקורי של השיניים, עד כדי כך שלא תוכלו לזהות בין צבע השן הטבעית לכתרי הזירקוניה. הכתרים מסוג זה מיוצרים בטכנולוגיות חדשניות, על ידי חריטה תלת ממדית של כתרים דיגיטליים. ניתן לבצע ייצור מהיר של הכתרים ברמת דיוק גבוהה במיוחד, עם התאמה אופטימלית לחניכיים. 

Durable and natural-looking dental crowns - improve your smile with top quality dental crowns.
כתרי שיניים עמידים ובעלי מראה טבעי – שפר את החיוך שלך עם כתרים דנטליים באיכות מעולה.

כתרי EMAX

כתרים דנטליים מסוג EMAX עשויים מחרסינה אשר עברה תהליך של דחיסה ועיבוד בתנאי לחץ גבוהים ובשילוב אחוז גבוה של זכוכית. היום ניתן להפיק את החומר הייחודי הזה בתהליך חדשני, אשר מעניק לו רמת חוזק ועמידות גבוהה במיוחד. מקובל לבצע כתרים מסוג זה בדרך כלל בעיקר בשיניים הקדמיות, בעיקר בשל המחיר הגבוה של הכתרים הללו. הטכנולוגיה הייחודית אשר יוצרת את הכתרים בתהליך דחיסה מאפשר לקבל כתרים עמידים מאוד לשיניים, במגוון רחב של גווני צבע אשר ניתן להתאים לכל מטופל או מטופלת בהתאם למראה שאר השיניים בפיהם. כתרי EMAX הינם איכותיים, חזקים ועמידים. הם מתאימים לשימוש בעיקר בשיניים קדמיות, בין היתר בזכות העובדה כי הכתר לא יוצר פס אפור בבסיס השיניים עם הזמן.

Premium dental crowns for restoring damaged teeth - expertly designed crowns for optimal function.
כתרי שיניים פרימיום לשיקום שיניים פגועות – כתרים מעוצבים במומחיות לתפקוד מיטבי.

כתרים יצוקים לשיניים 

סוג זה של כתרים דנטליים מכיל אחוז גבוה של מתכות, לרוב מתכות כדוגמת זהב, טיטניום, פלדיום או פלטינה. בזכות העובדה שהכתרים הללו עשויים יציקה ממתכת, הם לא יכולים להחליד בעתיד. הכתרים הללו עונים על כל הצרכים התפקודיים, אך הם לא בהכרח נראים מאוד אסתטיים. לכן, סוגי כתרים לשיניים מיציקת מתכת יכולים להתאים לשיניים אחוריות בלבד. לצד זאת, היתרון הבולט של שימוש בסוג זה של כתרים לשיניים הוא העובדה שהמתכות מגרות פחות את החניכיים ומאפשרות להגיע לרמת התאמה טובה יותר של הכתרים לשיניים.

סוג כתם חומר מראה אסתטי עמידות ביוקומפטיביות אידיאלי ל
כתמי פורצלן פורצלן מראה טבעי בינונית גבוהה שיניים קדמיות, אזורים נראים
כתמי מתכת מתכת (למשל זהב) פחות אסתטי גבוהה שונה שיניים אחוריות, מולרים
כתמי PFM פורצלן ומתכת איזון בין אסתטיקה גבוהה שונה גם שיניים קדמיות וגם אחוריות
כתמי זירקוניה זירקוניה טבעי וחזק גבוהה מאוד גבוהה מאוד כל שן, בעיקר לצורך עמידות ואסתטיקה

מהן האפשרויות השונות לחומרי כתר שיניים?

כשמדובר בחומרי כתמים לשניים, יש מגוון רחב של אפשרויות זמינות, כל אחת עם מערך יתרונות ושיקולים משלה. בחירה פופולרית היא פורצלן, הנחשב למראה הטבעי שלו הדומה בצורה קרובה לשיניים אמיתיות. כתמים ממתכת, נצרכים בעיקר מתרכובות כגון זהב או כסף, מציעים עמידות יוצאת דופן, אך המראה האסתטי שלהם עשוי להיות פחות בהשוואה לאפשרויות אחרות. כתמי PFM משלבים את חוזק המתכת עם המראה החיידקי של הפורצלן, מה שהופך אותם לבחירה גמישה לשניים קדמיות ואחוריות.

אפשרות מציינת נוספת היא זירקוניה, הידועה בעמידותה המופלאה ובביוקומפטיביות שלה. כתמי זירקוניה מוערכים על יכולתם לספק מראה אסתטי ועמידות, ההופכים אותם למתאימים לצרכים דנטליים שונים. הבנת החומרים הזמינים והייעוץ עם רופא השיניים שלכם יכולים לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת אודות איזה חומר לשניים מתאים הכי לצרכי בריאות הפה וההעדפות האסתטיות שלכם.

לסיכום

תחום האסתטיקה הדנטלית מציע מגוון פתרונות יעילים למצבים שונים. כיום ישנם מגוון סוגים שונים של כתרים לשיניים, לכל אחד יתרונות שונים כמו כתרי חרסינה, זירקוניה, EMAX, כתרי מתכת ועוד סוגים רבים נוספים. הכתרים הדנטליים מודבקים על השיניים באמצעות דבק שיניים מיוחד המעורבב עם אבקה ייעודית, ומוצמדים לשיניים באופן קבוע על ידי מכשיר חדשני העושה שימוש בקרני לייזר. היום תוכלו ליהנות מחיוך מלא בשיניים יפות, לבנות ומבריקות בהליך מתקדם, בהתאמה אישית של הכתרים המתאימים ביותר לשיניים שלכם. התוצאה הסופית היא חיוך קורן ומרשים, בעל שיניים עמידות וחזקות שילוו אותך שנים רבות.

 

 

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים