לשיניים שלנו תפקיד מפתח במראה הכללי שלנו ובתחושת הביטחון העצמי שלנו. חיוך מלא שיניים ישרות ולבנות מזוהה עם אנשים בעלי רמה גבוהה של טיפוח עצמי ולעיתים גם סטטוס גבוה. תחום רפואת השיניים והאסתטיקה הדנטלית חוו התפתחויות משמעותיות, בעיקר בעשור האחרון. כתרים בשיניים, אשר בעבר היו מזוהים עם שיניים כסופות או מוזהבות, היום נראים אחרת לגמרי. כתר זירקוניה מהווה פתרון אידאלי עבור אנשים הזקוקים לתמיכה חזקה בשן הקיימת או כאלו שעברו השתלות שיניים. הכתרים הדנטליים מאפשרים לשיניים להיראות אטרקטיביות ואסתטיות בכל מצב.

בדף זה נרחיב על כתר זירקוניה. מהם כתרים לשיניים, מה מיוחד דווקא בכתר זירקוניה, באילו מצבים יעלה צורך בטיפול זה וכיצד הוא מתבצע? כל התשובות מחכות לכם כאן.

לפני הכל – מה זה בכלל זירקוניה? 

זירקוניה הוא חומר עמיד וחזק במיוחד. זהו חומר קרמי ייחודי אשר מיועד לספק מענה בעיקר לצרכים דנטליים, אסתטיים ובריאותיים. בנוסף לכך, אנשים רבים עונדים תכשיטים אשר משלבים את החומר הזה בתור אבן חן טבעית וכתחליף ליהלום אמיתי. כתר זירקוניה לשיניים מיוצר מחומר חזק בעל עמידות גבוהה – מתכת המכונה זירקוניום. המתכת הייחודית הזו מבריקה וצבעה אפור-לבן. זירקוניום מושג בעיקר מזירקון והוא קל יותר מפלדה, עם רמת קשיות דומה לנחושת. זירקוניה ידועה בשימושיה הנרחבים ביישומים רפואיים מתחומים שונים, בעיקר בשל הסיבולת הגבוהה של החומר למצבים של לחץ. נעשה בחומר שימוש במגוון תחומים כמו תחום האורתופדיה למשל, עבור מפרקים מלאכותיים.

בתחום רפואת השיניים, החומר הפופולרי הזה מאפשר ליצור כתרים עמידים, חזקים ואיכותיים. הכתרים מהווים תחליף לשיניים פגועות ומאפשרים לאנשים לשפר את בריאות השיניים שלהם ולטפל בהן באופן המיטבי ביותר. אנשים רבים בכל העולם בוחרים דווקא בחומר הזה עבור הכתרים שלהם ונהנים מתוצאה טבעית ומרשימה למשך שנים ארוכות.

מהו כתר זירקוניה לשיניים?

את כתרי הזירקוניה מקובל לשלב בעיקר בשיניים הקדמיות. היתרון הבולט ביותר של חומר זה הוא רמת האסתטיות הגבוהה שלו והצבע המרשים שלו. הכתרים הייחודיים הללו לא משנים את צבעם, לא נשחקים ומסייעים לשמור על המבנה של השן גם בתנאים הקשים ביותר. בנוסף לכך, כתרי זירקוניה הם בעלי מראה יחסית שקוף, מה שאומר שאי אפשר לשים לב להבדל בין השיניים הטבעיות שלכם לכתרים החדשים. אלו מכם אשר זקוקים לכתר בשיניים יכולים לבחור בכתר זירקוניה ולהיות בטוחים שאסתטיקת השיניים שלכם מטופלת ברמה הגבוהה ביותר. 

מבחינה בריאותית, לכתרים אלו קיים גם יתרון בריאותי בולט משום שהחומר הייחודי הזה אינו גורם לגירוי או כאבים באזור אליו הוא מושתל והסיכוי לפתח אתו דלקות חניכיים הוא מצומצם ביותר. בפן האסתטי, כתר זירקוניה מדמה שיניים אמיתיות באופן מיטבי. הוא משתלב נהדר עם שאר השיניים ומעניק מראה אטרקטיבי של פה מלא שיניים בריאות וחזקות. הצבע שלו לא נפגע משום שהחומר אינו סופח צבעי מאכל וחומצות. צבע הכתרים לא משתנה והשיניים נשארות לבנות כמו חדשות לטווח הארוך.

מתי יהיה צורך בכתרים בשיניים?

כתרים בשיניים נועדו לשפר את אסתטיקת השיניים והמראה שלהן. מטרתם העיקרית של הכתרים היא לכסות באופן מלא חלקי שיניים פגומים, ליישר שיניים או לתקן פגמים אסתטיים כאלו ואחרים. בנוסף לכך, כתרים מונחים גם על גבי שתלי שיניים מסוגים שונים בכדי לעזור לשיניים המושתלות לתפקד בצורה יעילה הרבה יותר ולהראות כמה שיותר אטרקטיביות.

בין הסיבות לצורך בביצוע כתרים בשיניים:

כל אלו מחייבים ביצוע כתר בשיניים. כתר הוא ציפוי מלא של השן אשר חובק אותה מכל צדדיה. הציפוי נועד בכדי להשלים את השן באופן אסתטי ותפקודי ולשמור עליה מפני שבר או פגיעה. במקרים בהם עולה הצורך בשיקום של מספר שיניים סמוכות מיוצר גשר. הגשר הייחודי הזה הוא שילוב של כמה כתרים אשר מחוברים ביניהם ומודבקים לצמיתות על גבי השיניים. כתר זירקוניה הוא הפתרון המתאים ביותר עבורכם, אם אתם מעוניינים לשפר את אסתטיקת השיניים שלכם באופן דרמטי, בהליך מהיר המשלב את מיטב הטכנולוגיות המתקדמות בתחום.

כיצד טיפול כתרים בשיניים מתבצע?

טיפול הצמדת כתרים לשיניים מתבצע בדרך כלל ב-2 שלבים עיקריים. כדאי לדעת, כי טיפול שיניים אשר עושה שימוש בכתר זירקוניה, מתבצע באופן זהה לחלוטין לכל טיפול אחר בכתרים. ההבדל היחיד הוא החומר בו נעשה שימוש להרכבת הכתר והטכנולוגיות הדרושות לייצרו. כתרים לשיניים מהווים פתרון אסתטי יעיל ואיכותי ומאפשרים לכל אדם ליהנות משיניים עמידות, חזקות, לבנות ואטרקטיביות, בכל מצב ובכל גיל.

בכדי להבין טוב יותר כיצד טיפול הצמדת כתרים בשיניים מתבצע, ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת לגבי השלבים השונים:

מדידות ותכנון הכתר

בשלב הראשון, הרופא המומחה מבצע מדידה והערכות של השיניים שיסייעו לו לבנות את תבנית הכתר הייחודית והאישית שלכם. ההכנה הראשונית של השן לכתר כוללת ניקוי יסודי ושיוף של השן לפני הצמדת הקטרים. השן מוקטנת בעזרת מקדח קטן על מנת שהכתר יוכל להיצמד אליה באופן המיטבי ביותר. השכבה העליונה של השן מוסרת תחת הרדמה מקומית ובכך הרופא יכול להגיע למבנה האידאלי עליו יונח הכתר. בכך ניתן להתאים את הצורה הנכונה והמדויקת למבנה השן. לאחר מכן, תתבקשו לנשוך תבנית ייחודית על מנת לקבל המחשה משוערת של מבנה הכתר שלכם. התבנית הזו נשלחת ישירות למעבדת השיניים, בה מיוצר הכתר.

הצמדת הכתר לשן

בשלב השני, הכתר מוכן והגיע הזמן להתאים ולהצמיד את הכתר החדש שלכם. הרופא המומחה מבריש את השן בחומצה דנטלית ייחודית במטרה לגרד את פני השטח ולהגביר את רמת ההיקשרות בין הכתר לשן. לבסוף, הכתר החדש מותאם לשן. לפני ההצמדה הסופית שלו, רופא השיניים בודק את המראה בדקדקנות ומוודא שהכתר מונח בדיוק במיקום הנכון. לאחר הטיפול, אתם יכולים ליהנות משיניים לבנות, ישרות ועמידות לטווח ארוך. השיפור באסתטיקת השיניים מעניק גם שדרוג משמעותי של המראה הכללי והתחושה הפנימית, משפר את הביטחון העצמי ומאפשר למטופלים לחייך ללא חשש.

מאפיינים של כתר זירקוניה

מה ההבדל בין כתר זירקוניה לכתר חרסינה?

אחת ההתלבטויות שאנשים רבים מוצאים את עצמם חווים בכל הנוגע לכתרים בשיניים, הוא האם כדאי להם לבחור בכתר חרסינה או כתר זירקוניה. הכתרים הסטנדרטיים והמוכרים ביותר בתחום אסתטיקת השיניים הם כתרים העשויים חרסינה. היום, בזכות התקדמות הטכנולוגיה בתחום הרפואה האסתטית, כתרים אחרים הצליחו להתעלות על היתרונות של כתרי חרסינה, כאשר העיקרי מביניהם הוא כתר זירקוניה.

כתר זירקוניה נחשב לסוג חזק הרבה יותר מכתר החרסינה. יש לו יכולת עמידות גבוהה במיוחד והוא מסוגל לעמוד טוב יותר תחת הלחצים המופעלים על הכתר בעת נשיכת השיניים. כתר זירקוניה בנוי ממבנה לא נקבובי, יתרון אשר הופך אותו לעמיד יותר בפני סדקים וכתמים. כתרי חרסינה ידועים בכך שהם עלולים לפגוע בשיניים הסמוכות ולהחליף את צבעם וצבע החניכיים באזור. בניגוד לכתרים העשויים חרסינה, בזכות חלקו החיצוני החלק כתר זירקוניה לא פוגע בשיניים הסמוכות. עם כתר זירקוניה, אין צורך לחשוש משינוי בגוון. עכשיו אתם יכולים ליהנות  באופן קבוע מכתר חדשני בעל מראה ותחושה של שיניים טבעיות ויפות.

ומה לגבי חרסינה מאוחה לזירקוניה לעומת זירקוניה מלאה?

כתרים מסוג זה עושים שימוש בשילוב בין זירקוניה לחרסינה כאשר הבסיס של הכתר הוא כיפת זירקוניה שמעליה מתווספת יציקה של חרסינה. פנים הכתר משלב בין שני החומרים הללו. לעומת זאת, כתר זירקוניה טהור עשוי מיציקה אחת של זירקוניה ומהווה את הפתרון הדנטלי המיטבי ביותר בתחום הכתרים והשתלת השיניים. בסוג זה, מתבצעת הדמיה ייחודית ותכנון מדויק של מבנה השן במטרה להתאים את הכתר באופן אידאלי.

יתרונות של כתר זירקוניה לעומת סוגים אחרים

כתר זירקוניה נחשב לסוג היעיל, העמיד והאידאלי ביותר מבין סוגי הכתרים שקיימים היום. כתרים ייחודיים אלו משלבים מגוון יתרונות, ביניהם עמידות גבוהה, רמת אסתטיות מרשימה, מחירים נוחים ומראה טבעי. כתר זירקוניה ידוע ביכולת שלו לשמור על צבעו למשך שנים ובהתאמה האישית שסוג זה מאפשר לבצע עבור כל מטופל ומטופלת. הזירקוניה הוא חומר חזק ועמיד במיוחד, אשר מגיב באופן מיטבי לגוף האנושי.

כתרי זירקוניה עדיפים על סוגים אחרים של כתרים לשיניים ממספר סיבות: 

עמידות גבוהה במיוחד

כתרי זירקוניה מחזיקים מעמד זמן ממושך יותר מאשר סוגי כתרים אחרים. החומר הייחודי הזה מגיב לגוף שלנו באופן מיטבי ולכן הכתרים ייראו כחדשים גם שנים אחרי הטיפול. כתר זירקוניה שומר על הצבע שלו המדמה שיניים אמיתיות ולא משנה את צבעו בחלוף הזמן.

מראה אטרקטיבי ואסתטי

מבחינת אסתטיקה הכתרים האלו מעניקים גוונים מיוחדים וטבעיים שאף חומר אחר לא מצליח להגיע אליהם. התוצאות של הצמדת כתר זירקוניה הן מרשימות במיוחד בכל פעם מחדש. בזכות המראה הטבעי של הכתרים, אי אפשר להבדיל ביניהם לבין שיניים מקוריות ולכן הם מהווים את הפתרון האולטימטיבי.

שמירה אידאלית על השן הקיימת

כתר זירקוניה ידוע ביכולת שלו לשמור על השיניים הטבעיות היטב. עם כתרים אלו, מבנה השן המקורית יכול להישמר מתחת לפני הכתר באופן מיטבי. ככל שיהיה יותר חומר שן מקורי מתחת לכתר, כך יהיה קל יותר לרופא השיניים המומחה לשמר אותה.

חומר היפואלרגני 

בכל הנוגע לכתרים בשיניים העשויים זירקוניום והופעתן של אלרגיות, כדאי לדעת כי החומר נחשב להיפואלרגני ויש לו תאימות גבוהה במיוחד עם גוף האדם. מה שאומר, שאין חשש לגבי הופעתן של תגובות אלרגיות. חומר ייחודי זה מועדף על ידי רופאים ומטופלים כאחד ונחשב לבטוח ביותר לשימוש מבין שאר החומרים המשמשים עבור כתרים בשיניים.

לסיכום

זירקוניה הוא חומר מוכר ופופולרי מאוד בעולם רפואת השיניים והאסתטיקה הדנטלית. כתר זירקוניה עשוי מחומר ידידותי לרקמות בחלל הפה ונחשב לחומר חזק ועמיד במיוחד. לזירקוניה יש עמידות גבוהה בפני שחיקה והחומר בעל תכונות אופטיות ייחודיות אשר מדמות את גווני השיניים הטבעיות. הכתרים הללו מהווים פתרון אידאלי עבור אלו מכם אשר מעוניינים לשפר את מראה השיניים שלכם וליהנות מחיוך מלא שיניים לבנות, ישרות ויפות למשך שנים ארוכות.

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים