דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » שתלים זירקוניה למראה אסתטי וחיוך נוצץ

שתלים זירקוניה למראה אסתטי וחיוך נוצץ

שתלים זירקוניה

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אם אתם מחפשים אחר פתרון יעיל וארוך טווח לשיקום של שיניים חסרות או פגועות, שתלי זירקוניה הם ללא ספק האופציה האידאלית ביותר עבורכם. שתלי זירקוניה הם סוג חדשני של שתלים דנטליים העשויים מתחמוצת זירקוניום, חומר חזק ועמיד בעל רמת תאימות ביולוגית גבוהה מאוד. זירקוניום נמצא בשימוש כבר עשרות שנים במגוון יישומים רפואיים, לרבות שתלים דנטליים. שתלים זירקוניה הם איכותיים, אסתטיים, חזקים ומעניקים חיוך נוצץ ומשופר. שתלים דנטליים מסוג זירקוניה נחשבים לאחת הבחירות הפופולריות ביותר היום. הם עשויים מחומר קרמי חדשני ומגעים בגוונים שונים המדמים את המראה והתחושה הטבעיים של השיניים, הן בצבע והן במרקם שלהן. במאמר זה, נדבר על שתלים זירקוניה ומה הופך אותם לבחירה הטובה ביותר עבור אלו מכם המעוניינים ליהנות מחיוך אסתטי ושיניים בריאות וחזקות.

מה זה השתלת שיניים זירקוניה וכיצד זה עובד?

שתיים דנטליות מזירקוניה הן פתרון מודרני וחדשני להחלפת שן. הן נעשות מדוויט זירקוניום, חומר סרמי ביוקומפטיבי שמוכר בעמידותו ודמיונו לשיניים טבעיות. השתיים פועלות על ידי הטמעת המסקנה המזירקונית בעצם הלסת, המאפשרת לה להתמזג עם העצם באמצעות תהליך האוסיאואינטגרציה. השתלבות זו מספקת יסוד יציב לשחזור השן המלאכותית. שתיים דנטליות מזירקוניה מציעות אסתטיקה מצוינת, עמידות והתאמה לרקמות הפה. הפרוצדורה נכללת בדרך כלל בערכת חוות דעת סופית מצד רופא שיניים מיומן, לאחר מכן יתבצע הטמעה כרוחית של השתיים. במהלך הזמן, השתיים הופכות לחלק חלק מהמבנה הפה, שוחזרות את הפונקציות והמראה כאחד.

קרוב מאוד על כתר שיניים מזכוכית.
רופא שיניים מומחה מדגים את הצבת הכתר שיניים בזהירות.

מהם שתלים דנטליים העשויים זירקוניה?

שתלים דנטליים מסוג זירקוניה הם סוג של שתלים דנטליים העשויים מתחמוצת זירקוניום דו חמצני, חומר לבן וגבישי הידוע ברמות החוזק והעמידות הגבוהות שלו. בשנות ה-80 נעשה שימוש בשתלי זירקוניה לראשונה בתור תחלופה לשתלי טיטניום, שעד אז היוו את תקן הזהב במשך שנים. כיום, שתלים זירקוניה הופכים היום לפופולריים יותר ויותר בשל היתרונות הרבים שלהם והתכונות האיכותיות שהם מלווים בהן. זירקוניה הוא חומר בעל רמת תאימות ביולוגית גבוהה עם גוף האדם, המדמה באופן מיטבי את השיניים הטבעיות הן בצבע והן במרקם שלהן, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור השתלות שיניים. שתלי זירקוניה ידועים בחוזק, בעמידות ובמראה האסתטי שלהם. הם אינם נוטים למצבים של הצטברות חיידקים סביב השתל, מצב שעלול להוביל לדלקת ולאובדן רקמות. שתלי זירקוניה נחשבים לבחירה פופולרית ובטוחה עבור מטופלים המעוניינים בחיוך מלא שיניים חזקות ועמידות במראה טבעי.

קרוב לחומר דנטלי מזירקוניה ביוקומפטיבי
שתיים מזירקוניה חדשניות מציעות אסתטיקה ועמידות ארוכת טווח.

כיצד טיפול השתלת שתלים זירקוניה מתבצע?

השתלת שתלים זירקוניה דומה להליך השתלת שיניים מסורתי מכל חומר אחר, כמו מתכת או חרסינה. לפני הכל, רופא השיניים המומחה שלכם מבצע בדיקה יסודית ומקיפה על מנת לקבוע האם אתם מועמדים מתאימים להשתלת שיניים. שלב זה כולל ביצוע צילומי רנטגן ובדיקות אבחון אחרות כדי להעריך את בריאות העצם והרקמות שמסביב לאזור בו נדרשת ההשתלה. לאחר שרופא השיניים המומחה שלכם קובע שאתם מתאימים להשתלה, הוא יקבע את מועד הטיפול. במהלך ההליך רופא השיניים מבצע חתך קטן ברקמת החניכיים ומכניס דרכו את השתל ישירות לעצם הלסת. השתל מחלים במשך מספר שבועות, אשר במהלכם הוא יתמזג עם העצם שמסביב בתהליך הנקרא אוסאואינטגרציה. לאחר השתלבותו המלאה ברקמת הלסת, רופא השיניים מצמיד לשתל תמיכה המשמשת כבסיס לכתרים הדנטליים. לאחר מכן, על גבי השתלים מונחים הכתרים ומתקבל מראה שיניים מלא, אסתטי ומשופר.

יתרונות של שתלים זירקוניה על פני סוגי שתלים אחרים

בעוד שבעבר שתלי טיטניום היו הבחירה המומלצת ביותר עבור השתלות שיניים במשך שנים, שתלי זירקוניה נחשבים היום לסוג האיכותי והעמיד ביותר בתחום האסתטיקה הדנטלית. לשתלי זירקוניה ישנם מספר יתרונות בולטים על פני שתלי טיטניום מסורתיים. כמה מהיתרונות העיקריים כוללים:

אמנות בפעולה: טכנאי שיניים חוצב כתר סרמיקה.
טכנאי שיניים בודק שיניים של מטופל עם כתר זמני.

אסתטיקה משופרת

שתלי טיטניום הם בצבע מתכתי ועשויים לבלוט כאשר אתם מחייכים או מדברים. שתלי זירקוניה לעומת זאת, הם בגוון לבן ומתמזגים באופן טבעי ואידאלי עם השיניים הסמוכות בפה, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת בייחוד עבור השיניים הקדמיות. 

תאימות ביולוגית

טיטניום עלול לגרום לבעיות בקרב אנשים עם רגישות למתכות. זירקוניה לעומת זאת, הוא חומר בעל רמת תאימות ביולוגית גבוהה שאינו נוטה לגרום לתגובה אלרגית או דלקתיות בגוף, ולכן נחשב לבטוח במיוחד.

עמידות גבוהה 

שני סוגי השתלים חזקים ועמידים, אך שתלי זירקוניה עשויים להיות עמידים יותר בפני סדקים או שבירה. שתלי זירקוניה הם חזקים מאוד ויכולים לעמוד בלחצי הלעיסה והנשיכה החזקים בפה.

ללא טעם לוואי

לא מעט מטופלים מדווחים על טעם מתכתי בפה שלהם לאחר השתלת שתלי טיטניום, דבר שאיננו מהווה בעיה עם שתלים זירקוניה.

מוליכות תרמית נמוכה

שתלי זירקוניה הם בעלי מוליכות תרמית נמוכה מאוד, מה שאומר שהם לא מתחממים או מתקררים, בשונה משתלי מתכת למשל.

קלים להשתלה וטיפול

שתלים זירקוניה ניתנים למיקום מיטבי באופן דומה לשתלי טיטניום, מה שהופך את ההליך לקל יותר עבור המטופלים, עם תוצאות מדויקות וטבעיות. כמו כן, שתלי זירקוניה קלים לתחזוקה וניתן לנקות אותם ולטפל בהם בדיוק כמו בשיניים טבעיות.

האם אתם מועמדים מתאימים לשתלי זירקוניה?

השתלת עצם בחניכיים מחיר
שתיים מזירקוניה משנות את בריאות הפה והמראה עם תוצאות טבעיות.

האם אתם מועמדים מתאימים לשתיים דנטליות מזירקוניה? השתיים מציעות מספר יתרונות, אך ההתאמה תלויה במגוון גורמים. אם יש לכם בריאות פה טובה, חניכיים בריאות וצפיפות עצם במסת הלסת, ייתכן שתהיו מועמדים מתאימים. השתיים מזירקוניה מיועדות במיוחד אם אתם מחפשים אפשרות טבעית ונטולת מתכת. עם זאת, תנאים מסוימים כמו מחלת החניכיים או מבנה עצם בלתי מספיק עשויים לדרוש טיפולים נוספים לפני התייעצות על שתיים מזירקוניה. התייעצות עם רופא שיניים מוסמך היא חיונית להערכת ההתאמה שלכם ולקביעת התוכנית הטיפולית הטובה ביותר המותאמת לצרכים האישיים שלכם.

בהינתן נקודות אלו

השיניים שלנו בעלות תפקיד אסתטי ותפקודי חשוב ומהוות חלק בלתי נפרד מחיינו. שתלים זירקוניה מהווים תחליף עמיד ואטרקטיבי לשיניים חסרות ונחשבים לפופולריים במיוחד בשנים האחרונות. בשונה משתלים מסוגים אחרים כמו טיטניום למשל, שיכולים להיראות מלאכותיים או מתכתיים, שתלי זירקוניה דומים מאוד לשיניים הטבעיות שלנו בפה, הן בצבע והן במרקם שלהם. יתרון בולט הופך אותם לבחירה מצוינת עבור מטופלים שמעוניינים לקבל חיוך בעל מראה טבעי. בנוסף, שתלי זירקוניה אינם נוטים לגרום לתגובות אלרגיות או לרגישויות מיוחדות. הם בעלי תאימות ביולוגית גבוהה מאוד עם גוף האדם, כלומר הם משתלבים היטב עם העצם והרקמות שמסביב.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים