דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » זירקוניה או חרסינה – מה ההבדל?

זירקוניה או חרסינה – מה ההבדל?

זירקוניה או חרסינה

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

כתרים לשיניים הנקראים גם כתרים דנטליים, מאפשרים לשחזר את המראה והפונקציונליות של השיניים שלכם בהליך חדשני אשר עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. הכתרים משמשים להגנה על שיניים פגומות מפני ריקבון נוסף, משחזרים את צורתן וגודלן ומשפרים את המראה הכללי שלהן. עם כתרים לשיניים, אתם יכולים ליהנות ממגוון היתרונות של בריאות פה משופרת, אסתטיקה טובה יותר וחיוך מרשים עם שיניים נוצצות ולבנות. כתרים לשיניים מיוצרים היום ממגוון חומרי גלם שונים ועמידים, כאשר שניים מהם מתבלטים מעל כולם – זירקוניה או חרסינה. הבחירה ביניהם יכולה להשתנות בהתאם למטופל או המטופלת, מצב השיניים וגורמים אחרים.

במאמר זה נדבר על ההבדלים הבולטים בין כתרי זירקוניה או חרסינה ועל היתרונות של כל אחד מהם.

מה תפקידם של כתרי זירקוניה או חרסינה?

במקרים רבים השיניים הטבעיות שלנו בפה לא יחזיקו מעמד לכל החיים, וכדי שיאריכו שנים יש להגן עליהן בכל דרך. האפשרות הטובה ביותר להגנה מיטבית על השיניים היא כתרים דנטליים. הכתרים מסייעים במניעת היווצרות נזק נוסף לשיניים באמצעות שכבה חזקה ועמידה המגנה על השיניים הטבעיות. עם כתרים לשיניים, אתם יכולים להיות בטוחים שהשיניים שלכם יישארו בריאות וחזקות במשך שנים. כתרים דנטליים הם בחירה פופולרית להגנה ושיקום של שיניים שנפגעו בעקבות גורמים שונים כמו עששת, טראומה או מצבים רפואיים. הם מציעים יתרונות רבים על פני טיפולי שיניים אחרים כגון סתימות או ציפויים, כולל רמות גבוהות של עמידות ואסתטיקה. כתרי זירקוניה או חרסינה מאפשרים להפחית את הרגישות של השיניים, להגן עליהן ולשפר את בריאות הפה באופן כללי.

מה ההבדל בן כתרי זירקוניה לכתרי חרסינה?

כתרים דנטליים הם הטיפול האיכותי והיעיל ביותר לשיקום מלא של שיניים פגועות. הם משמשים להחלפת שכבת האמייל שאבדה או נפגמה ובכך מובילים לשיפור של מראה השן. לא כל הכתרים נוצרו שווים וסוגים שונים יתאימו למטופלים שונים במגוון מצבים. בהתאם לסוג הכתר, עשויות להיות דרישות טיפול מיוחדות שיש להקפיד עליהן על מנת להבטיח תוצאה מוצלחת. כל סוג של כתר דורש טיפול ותשומת לב מיוחדים כדי להבטיח את אורך חייו. הבנה של ההבדלים בין סוגים אלה של כתרים דנטליים ודרישות הטיפול חיונית לשמירה על הכתרים. 

כתרי זירקוניה או חרסינה הם שניים מהחומרים הפופולריים ביותר המשמשים לכתרי שיניים היום. בעוד שלשני החומרים יש את היתרונות הרבים שלהם, קיימים כמה הבדלים מרכזיים ביניהם שיש לקחת בחשבון כאשר אתם בוחרים את סוג הכתרים שלכם. זירקוניה הוא חומר חזק ועמיד בפני כתמים ופגיעה, בעוד שהחרסינה נחשב לאסתטי אך עם זאת גם עדין יותר. שני החומרים מציעים הגנה מצוינת לשיניים, אך הבחירה ביניהם צריכה להתבצע בהתאם לצרכים האישיים וההעדפות שלכם, בהתאם להמלצה של הרופא המומחה שלכם.

יתרונות של כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה הפכו לבחירה פופולרית עבור מטופלים רבים כשזה נוגע לכתרים דנטליים, בעיקר בשל החוזק והעמידות שלהם. הם עשויים מחומר יקר המכונה זירקוניום ומדמה יהלום, המסייע בהגנה על השיניים מכל נזק או ריקבון. הכתרים מסוג זה מיוצרים מחומר ברמת דחיסות גבוהה המספק הגנה איכותית על פני השן הטבעית ועוזר להפחית את הסיכון לחורים, עששת ובעיות שיניים אחרות. כתרי זירקוניה מספקים שכבה חזקה המחזיקה למשך שנים ומשפרת את העמידות והמראה של השיניים הטבעיות יחד עם יכולת לעיסה ונשיכה מיטבית בזכות פיזור שווה של כוחות הלעיסה על גבי השיניים.

כתרי זירקוניה נחשבים לאחד הסוגים המבוקשים בעולם ומשמש לכיסוי שיניים פגועות או לא אסתטיות. הם עשויים מזירקוניום הדומה ליהלום ונחשב לעמיד ביותר בפני שחיקה. כתרי זירקוניה מעניקים למטופלים פתרון אטרקטיבי וטבעי לשיקום שיניים פגועות ויכולים להחזיק מעמד עד 15 שנים בטיפול נכון. בנוסף, הם בעלי רמת תאימות ביולוגית גבוהה, מה שהופך אותם לאידיאליים עבור אנשים הסובלים מאלרגיות או רגישות לחומרים אחרים המשמשים ברפואת שיניים. עם היתרונות הרבים שהם מציעים, כתרי זירקוניה הופכים פופולריים יותר ויותר בקרב מטופלי שיניים המחפשים פתרון ארוך טווח לחיוך מלא ומרשים.

יתרונות של כתרי חרסינה

חרסינה היא חומר חזק ועמיד, המעניק לשיניים גוון לבן וטהור. כתרי טהורים חרסינה מיוצרים רק בשימוש בחרסינה ללא שילוב של מתכת, מה שהופך אותם לאידאליים מבחינה אסתטית. טיפול הצמדת הכתרים האלו דורש מיומנות גבוהה שכן הוא דורש שיוף של החלק העליון של השן. גם רופא השיניים וגם טכנאי השיניים חייבים להיות בעלי מומחיות וניסיון על מנת לעשות זאת בצורה נכונה. לצד כתרי זירקוניה, כתרי חרסינה נחשבים לאחד מסוגי הכתרים האסתטיים ביותר. כתרי שיניים העשויים חרסינה מספקים פתרון בעל מראה טבעי ועמיד לאורך זמן לשיניים פגועות. 

הכתרים מיוצרים מסוג מיוחד של חרסינה אשר נועד להתאים לצבע ולצורה של השיניים הקיימות שלכם. הם יכולים לשמש למגוון מטרות, כגון שיקום שיניים פגומות או רקובות, הגנה על שיניים חלשות או סדוקות, או כיסוי שיניים דהויות. היתרונות של כתרי חרסינה לשיניים כוללים את העמידות והחוזק שלהם, כמו גם את המראה הטבעי שלהם. בנוסף, הם יכולים לעזור למנוע נזק נוסף לשן על ידי מתן הגנה נוספת מפני בלאי.

במה כדאי לבחור – זירקוניה או חרסינה?

הבחירה הסופית בסוג הכתרים הדנטליים שלכם צריכה להתבצע בהתחשב בפרמטרים שונים ולפי המלצתו של הרופא המומחה שלכם. שני הסוגים האלו נחשבים לעיקריים והפופולריים ביותר בהם נעשה שימוש בכתרים לשיניים. לכל סוג יתרונות משלו והוא יכול להתאים למטופלים אחרים במצבים שונים. הבחירה הסופית תבצע בפגישת הייעוץ שלכם באופן אישי, כך שתקבלו את המענה הטוב ביותר עבורכם עם סוג הכתרים המתאים לכם ביותר.

לסיכום

כתרים דנטליים מאפשרים לשקם, להגן ולשפר את המראה והעמידות של שיניים פגומות, שבורות או מוכתמות. זירקוניה או חרסינה הם שני חומרים פופולריים המשמשים לייצור כתרים לשיניים ונחשבים למבוקשים ביותר. לשני החומרים יתרונות משלהם, לכן חשוב להבין את ההבדלים ביניהם לפני שאתם מחליטים איזה מהם מתאים ביותר עבורכם. כתרי זירקוניה עשויים מחומר חזק ועמיד, מספקים חוזק ויכולת לעיסה משופרת ומשדרגים את מראה השיניים. יתרונות אלו הופכים אותם לבחירה אידיאלית עבור שיניים שנפגעו או כאלה הזקוקות להגנה נוספת. כתרי חרסינה לשיניים מעניקים תוצאות בעלות מראה טבעי, שכן ניתן להתאים אותם לצבע השיניים הסמוכות בפה. גם הם מספקים חוזק ועמידות אך עשויים לדרוש החלפה תכופה יותר מאשר כתרי זירקוניה בשל רגישותם. הבחירה הסופית תתבצע בפגישת הייעוץ שלכם עם הרופא המומחה שיתאים עבורכם את סוג הכתרים האולטימטיבי.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים