דף הבית » מאמרים טיפולי שיניים » כאבים אחרי טיפול שורש ואיך תתמודדו אתם נכון

כאבים אחרי טיפול שורש ואיך תתמודדו אתם נכון

כאבים אחרי טיפול שורש

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

טיפול שורש הוא הליך דנטלי נפוץ המבוצע במרפאות שיניים על ידי רופאים מומחים, במטרה להסיר רקמה נגועה או פגומה מתוך השן. למרות שמדובר בהליך שגרתי, חלק מהמטופלים עלולים לחשוש מכאבים אחרי טיפול שורש. כאבים אלו יכול לנוע בין תחושת אי נוחות קלה ועד לכאבים חמורים אשר מפריעים להתנהלות היומיומית. אם אתם חווים כאבים לאחר טיפול שורש, ישנם כמה צעדים שאתם יכולים לנקוט בהם כדי להתמודד עם תחושת הכאב ולקדם את הריפוי של האזור. במאמר זה, ריכזנו עבורכם מידע חשוב ורלוונטי בנוגע לגורמים לכאבים לאחר טיפול שורש, לצד טיפים כיצד תתמודדו איתם נכון.

מהו טיפול שורש ומתי יש בו צורך?

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המיועד לתקן ולהציל שן שנרקבה או נפגעה בצורה קשה בגלל זיהום או עששת. הטיפול כרוך בניקוי עמוק של החלק הפנימי של השן, הסרה של האזור הפגוע ואז איטום מלא של השן בחומר מילוי עמיד. כאשר עששת או זיהום מגיעים לשכבות העמוקות של השן, יש צורך בטיפול שורש על מנת למנוע נזקים וכאבים נוספים. ההליך הינו הכרחי על מנת לשמר את השן הטבעית ולהימנע מעקירות והצורך בשתלים דנטליים. טיפול שורש הוא דרך יעילה ופופולרית לתיקון וחידוש של שן פגומה או נגועה ומסייע למנוע נזק עתידי לשן.

מה גורם לכאבים אחרי טיפול שורש?

כאבים אחרי טיפול שורש שכיחים למדי ויכולים להתרחש מכמה סיבות. להלן הגורמים העיקריים לכאבים:

דלקתיות

אחרי טיפול שורש יכולה להיווצר דלקתיות של הרקמות המקיפות את השן. הדלקת יכולה להוביל לתחושת לכאב ואי נוחות לאחר ההליך. מדובר בתגובה נורמלית ושכיחה למדי לטיפול והיא אמורה להיעלם מעצמה בתום מספר ימים.

טראומה 

טיפול שורש כולל הסרה של כל הרקמה הנגועה או הפגועה מתוך תעלות השן. הטיפול יכול לגרום לטראומה לשן ולרקמות שמסביב, מה שמוביל לכאבים ואי נוחות.

זיהום 

במקרים נדירים עלול להופיע זיהום לאחר טיפול שורש, שיוביל לכאב ואי נוחות. אם אתם חווים כאבים חזקים או נפיחות, חשוב לפנות מיד לרופא השיניים שלכם לקבלת טיפול מקצועי במרפאה בהתאם לחומרת מצבכם.

איך אפשר להתמודד עם הכאבים אחרי טיפול שורש?

טיפול שורש עלול להיות הליך שמלווה בכאבים, אבל הכאבים לא צריכים להימשך זמן רב. הצעדים הנכונים לטיפול בשיניים לאחר טיפול שורש יכולים לעזור לכם להתמודד עם אי הנוחות ולחזור לשגרה הרגילה שלכם. במידה ואתם חווים כאבים לאחר טיפול שורש, ישנם כמה דרכי טיפול בהן אתם יכול לנקוט כדי למזער את הכאב ולקדם את תהליכי הריפוי הטבעיים של האזור. עם כמה מהטיפים שהכנו עבורכם כאן, אתם תהיו בדרך להתאוששות תוך זמן קצר.

טיפים להתמודדות עם כאבים אחרי טיפול שורש:

  • תרופות נגד כאבים – תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות כגון איבופרופן או אספירין יכולות לסייע בהפחתת כאבים ודלקתיות.
  • קומפרסים של קרח – הצמדה של חבילת קרח על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית את הנפיחות ולהקהות את הכאבים באזור, מה שיספק הקלה זמנית.
  • הימנעו מלעיסה באזור השן הפגועה – לעיסה של השן הפגועה עלולה להחמיר את הכאב ולעכב את תהליך הריפוי. חשוב להימנע מלעיסה על אזור השן הפגועה עד שהכאב ירד.
  • שטיפה במי מלח – שטיפה בתמיסה של מי מלח יכולה לעזור לקדם ריפוי ולהפחית כאב. ערבבו כפית מלח בכוס מים חמימים ושטפו את הפה שלכם עם התמיסה.
  • שמירה על השיניים – היגיינת פה טובה הכוללת צחצוח ושימוש בחוט דנטלי באופן קבוע לפי הנחיות רופא השיניים שלכם תסייע להקל על הכאבים ולשמור על השיניים לטווח הארוך.

מתי יש לפנות לרופא השיניים שלכם כשחשים בכאבים אחרי הטיפול?

ברוב המקרים, כאבים לאחר טיפול שורש הם נורמליים ואמורים לחלוף תוך מספר ימים. עם זאת, אם אתם חווים כאבים או נפיחות ברמה גבוהה שלא עוברים, חשוב לפנות לרופא השיניים המומחה שלכם באופן מידי. הרופא שלכם יכול להמליץ לכם על טיפול נוסף או לרשום לכם את הטיפול הרפואי המתאים על מנת לסייע בניהול של הסימפטומים שלכם. בעוד שכאב מסוים לאחר טיפול שורש הוא נורמלי, ישנם מקרים שבהם עליך לפנות לרופא השיניים שלך להערכה נוספת. חשוב לפנות לרופא השיניים אם אתם חווים את התסמינים הבאים:

  • כאב חמור או מחמיר שאינו מגיב לתרופות נגד כאבים ללא מרשם.
  • נפיחות או הפרשות מהאזור הפגוע.
  • חום או סימנים אחרים של זיהום, כגון צמרמורת או הזעה.
  • חוסר תחושה או עקצוץ מתמשך באזור הפגוע.

אם אתם חווים את אחד מהתסמינים הללו, יש לפנות לרופא השיניים שלכם בדחיפות. זכרו כי כאבים במידה מסוימת לאחר טיפול שורש הם נורמליים וניתן לטפל בהם בקלות. רופא מומחה במרפאה מקצועית יעניק לכם את ההכוונה הדרושה לטיפול נכון לאחר ההליך וילווה אתכם עד להחלמה מלאה.

לסיכום

טיפול שורש הוא הליך דנטלי נפוץ אשר כולל הסרה של רקמה נגועה או פגומה מתוך תעלות השן. בעוד שהטיפול נועד להקל על הכאבים, חלק מהמטופלים עלולים לחוות אי נוחות בעקבות ההליך. כאבים לאחר טיפול שורש עלולים להוות סיבה לדאגה עבור אנשים רבים, וחשוב לדעת כיצד להתמודד איתם נכון. המצב נגרם בדרך כלל על ידי דלקתיות ברקמות שמסביב ויכול להימשך מספר ימים עד שבוע או יותר. במקרים מסוימים, הכאב עשוי לנבוע מהסרה לא מלאה של הרקמה הנגועה או שן שנאטמה בצורה לא נכונה. הדבר עלול לגרום לחיידקים להיכנס שוב לתוך השן, מה שיוביל לזיהום וכאב נוספים. לכן, חשוב לעבור את ההליך אצל רופא שיניים מומחה ומנוסה, במרפאה מקצועית בלבד. הישמעו להנחיות הרופא שלכם ועקבו אחר הטיפים שקיבלתם כאן להחלמה מהירה ומיטבית.

השאירו פרטים להתייעצות בחינם

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

צריכים ייעוץ?

לייעוץ חינם השאירו פרטים